Сайт чи Фейсбук. Де продавати малому бізнесу

Відчуваю як 9/10 читачів кажуть: “Ну-ну. Веб-студія буде порівнювати сайти і Фейсбук. Як об’єктивно)))” Але давайте прибережемо висновки до останнього абзацу.

Фейсбук це в першу чергу місце спілкування між людьми зі спільними інтересами. Це така собі велика вулиця, яка пролягає через всю планету. Ми всі сидимо на лавочках, а над нами – Великий Брат, який уважно дивиться і слухає, що і хто нам подобається. І Він час-від-часу пересаджує нас ближче до людей, які нам подобаються. Також затикає нам очі і вуха, щоб ми не чули чогось, що нас засмучує. Тут усе зручно і все є. Треба тільки прийти.

Сайт (інтернет-магазин) це власне чи орендоване приміщення на цій вулиці. Потрібно докласти зусиль, щоб його відкрити.

Інформація про потенційного/ідеального клієнта

Фейсбук: Створивши групу або сторінку для просування свого бізнесу, що ми знаємо про людей, які до нас заходять? Майже нічого. Знаємо охоплення і кількість “лайків”. Круто.

Сайт: Натомість на сайт можна поставити код відстежування Google Analytics і мати дуже цінну інформацію про відвідувачів. Більше того, можна відслідковувати окремі дії: телефонний дзвінок, покупка, контакт через форму, підписка на новини, відвідування блогу, перегляд 4-5 товарів за один сеанс, …. А також сегментувати відвідувачів і в майбутньому показувати їм маркетингові повідомлення (рекламу) залежно від їхніх вподобань та історії дій на сайті.

Розвиток бренду, імідж

Фейсбук дуже добре працює, якщо ви новатор. Ви зробили щось, що нове і цікаве: український аналог закордонного дорогого товару, ви “крафтовик” і зараз це тренд. Ви можете швидко заявити про себе і отримати зворотній зв’язок від покупця. Це життєвоважливо на перших етапах вашого проекту.

Але якщо ви націлені на серйозну і довготривалу роботу – без сайту не обійтися. Всі розуміють, що сайт сам по собі не зробиться і потрібно багато часу (і трішки грошей) вкласти в його створення і підтримку. Для багатьох покупців це сигнал – ви прийшли “всерйоз і надовго”.

Незалежність

Сторінка в Фейсбук це наче молодій сім’ї жити з батьками: наче все безкоштовно, але “політика платформи” може раптово змінитися.

Як це було нещодавно з публікаціями сторінок у Фейсбук: відтепер публікації сторінок в десятки разів менше з’являються в стрічці. Це означає що ціни на рекламу виросли (ціни, впринципі, на рекламу будуть тільки зростати) і достукатися до нових покупців буде все складніше.

Натомість сайт у вас, і тільки ви вирішуєте що і як показувати. Навпаки, з часом ваш сайт матиме більшу “вагу” в SEO (пошук Google) оскільки в нього буде історія.

Автоматизація

Тут все просто: прийом замовлень в Фейсбук це постійні переписки і уточнення замовлення, наявності, оплати і доставки. Тоді як на сайті достатньо все один раз налаштувати, прописати всі умови і лише отримувати замовлення.

Чи потрібно чим перейматися на початку роботи? Звичайно. Краще все налаштувати коли у вас 1-2 замовлення в день, аніж спохватитися тоді коли “завал” або витрачати час і гроші на пошуки і найм помічників.

Ціна

Фейсбук це безкоштовно. І це великий плюс. Так само як і ходити пішки. Але якщо нам потрібно рухатися швидко – краще підібрати собі “транспорт”. Тому що, якщо ви вийшли з новим продуктом і показали як на ньому можна гарно заробляти, вже 2-3 підприємці з досвідом вивчають ваш продукт і можливість зайти на ваш ринок.

Висновок

Звичайно у висновку хочеться написати “замовляйте сайт сьогодні” і все таке, але раз ви дочитали до цього моменту, то ось вам моє спостереження.

Більшість підприємців кажуть мені: “нащо нам платити за сайт, якщо фейсбук непогано продає?”

  1. Фейсбук вам нічого не продає. Це канал комунікації. Якби зараз було трендово ходити на ринки – всі купували б там.
  2. Через приватні повідомлення вам пишуть покупці “новатори”. Завтра прийде конкурент зі схожим продуктом і вони підуть до нього спробувати “новеньке”. А 100 грн, які вони виділили на цей продукт, не резинові. Це означає, що для клієнта потреба в вашому продукті закриється аналогічним продуктом.
  3. Зайняті люди не хочуть тратити часу на переписку. Дайте їм купити тут і зараз. Такі також люди обирають супермаркети. Дайте їм можливість замовити у вас без спілкування.
  4. Сайт дає змогу проаналізувати вподобання покупців і прослідкувати не-покупців і якось на них вплинути.

Якщо у вашого покупця є 100 грн/міс на ваш “продукт А”, то купивши сьогодні у вас, ваш конкурент не отримає цих 100 грн цього місяця. Але наступного місяця покупець може піти до конкурента, щоб спробувати його “продукт А”. Тому необхідно працювати з різними категоріями покупців, і сайт тут вам допоможе.

І на завершення, наче на підтвердження моїх слів, цікава стаття про психологію людей залежно від середовища. Одна і та сама людина на сайті і у фейсбуці буде поводити себе по різному https://www.inc.com/gary-vaynerchuk/every-platform-is-different.html

Повторних вам продажів!